הסבר והבהרה בנוגע למיילים עם שאלות מהסטודנטים לתואר ראשון

10commandments

בתחילת כל סמסטר אני מסביר לסטודנטים החדשים שלי שלא כדאי לשלוח לי מיילים עם שאלות הקשורות לקורסים שאני מלמד. אם יש לך שאלה, אז יש לגשת אלי ואני אשמח לענות על כל שאלה שרק אוכל. וכל שנה לפני המבחנים נופל עלי גל של מיילים עם שאלות דחופות הקשורות למבחן שהולך להיות אוטוטו. כנראה כדאי שאכתוב כאן הסבר מפורט ואחר כל אשלח לסטודנטים לינק לכתובה זאת.
ובכן, למה אני לא עונה על שאלות הקשורות לקורסים במיילים:

  1. בדרך כלל, שאלה קצרצרה מחייבת כתיבה של כמה עמודים טובים של טקסט, לפעמים עם תמונות וגרפים. זאת אומרת, כאשר לך זה לוקח דקה אחת לחבר שאלה, לי זה עלול לקחת כמה שעות של עבודה לענות. לא תמיד יש לי את אותן כמה השעות.
  2. בדרך כלל, סטודנט ממוצע לא יודע לנסח שאלה נכון (גרסה אחרת: אני לא יודע להבין נכון את השאלה של הסטודנט). על כן, כל הזמן וכל העבודה שהשקעתי (ראה את הסעיף הקודם), הושקעו לשווא. ועל כן חבל עוד יותר.
  3. זה בזמן, פתאום מתעורר לפני המבחן בתקווה שניתן לעשות הכול בדקה התשעים. זה לא מקובל עלי.
  4. אם לסטודנט חבל על הזמן שלו והוא לא מוכן להגיע לאוניברסיטה בשביל לשאול אותי בצורה שאני מבקש, אז למה שאני לא אעריך את הזמן שלי לכתיבת מיילים? זה לא הגיוני ולא הוגן, מבחינתי.
  5. האם עשיתי אי פעם חריגות מזה? – כן, אם זכור לי נכון, פעם אחת. אז היה מדובר בסטודנטית טובה מאוד שהיה לה מבחן כשבוע לאחר שילדה בת. היא באמת לא הייתה יכולה להגיע ואז נאלצתי לכתוב לה את התשובות. ייתכן שגם לכם יש סיבות באמת "כבדות", אז נא הסבירו לי אותן ותשכנעו אותי.
  6. אם אחרי הכול אתם עדיין חושבים שכדאי לשלוח לי מייל עם שאלות לפני המבחן, אז כנראה שאני לא מתאים לכם בתור מרצה והסיכוי שאצליח להסביר עוד משהו, קלוש. לפי כך, לכו לספרייה ותקראו

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *